Lovina - Reisverslag uit Banjar Kalibubuk, Indonesië van Kim Jansen - WaarBenJij.nu Lovina - Reisverslag uit Banjar Kalibubuk, Indonesië van Kim Jansen - WaarBenJij.nu

Lovina

Blijf op de hoogte en volg Kim

08 Juni 2014 | Indonesië, Banjar Kalibubuk

Na 2 lange dagen in Munduk zijn we eindelijk aangekomen bij het kustplaatsje Lovina. Lovina ligt in het noorden van Bali en staat bekend om zijn zwarte stranden en de dolfijnen die hier voor de kust zwemmen. Wij verblijven hier in het rambutan hotel. Het is een schitterend verblijf het zijn wederom huisjes ditmaal erg groot en luxe. Voordeel is dat we dichtbij het zwembad zitten, waar we natuurlijk heerlijk kunnen zitten als we niets te doen hebben. Lovina zelf is niet heel erg toeristisch er is wel een pad langs het strand met wat winkeltjes en restaurantjes. Het is ook hier dat we onze eerste zonsondergang zien op Bali , we zitten hierbij heerlijk op het terras met een drankje, echt het vakantie gevoel dus. De volgende ochtend gaat om 5 uur de wekker we gaan met een bootje de zee op om dolfijnen te spotten. Het gebeuren vindt plaats tijdens de zonsopgang, schitterend! Met tientallen houten bootjes varen we uit en al snel zien we de eerste dolfijnen. Het is een echt spektakel, een aantal keren komen ze ook voor onze boot langs. De boottocht zelf is ook erg rustgevend en heerlijk zo in de vroege ochtend als het nog niet zo warm is. In de middag zitten we nog wat bij het zwembad, onze laatste dag in Lovina alweer. Morgen gaan we naar Seraya, we verblijven hier in villa arjuna, dit verblijf heeft Nederlandse eigenaren en op de website ziet het er veelbelovend uit.