Kennismaking met Ubud - Reisverslag uit Pliatan, Indonesië van Kim Jansen - WaarBenJij.nu Kennismaking met Ubud - Reisverslag uit Pliatan, Indonesië van Kim Jansen - WaarBenJij.nu

Kennismaking met Ubud

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 Juni 2014 | Indonesië, Pliatan

Op zondagavond 1 juni zijn we aangekomen op Bali. Onze chauffeur stond bij aankomst keurig op ons te wachten. In een 1 uur durende autorit naar Ubud maakte we al direct kennis met het chaotische verkeer hier op het eiland. Auto's en zeer veel scooters rijden kriskras door elkaar, de belijning op de weg lijkt totaal overbodig. Gelukkig vinden de mensen hier dir de normaalste zaak van de wereld en zijn we veilig aangekomen bij onze accomodatie Biyukukung suites en spa. De eerste indruk is goed, nette kamers met gratis wifi en uitzicht over de rijstvelden. De volgende ochtend wordt dit nogmaals bevestigd. Onze eerste echte dag in Ubud beginnen we met een wandeling naar het apenbos. Bezoeken doen we dit nog niet omdat we rugzakken bij ons hebben. Wel bezoeken we een beautysalon waar we ons 1 uur lang laten masseren voor slechts 6 euro. Na de massage wandelen we terug en genieten we onderweg van een heerlijke lunch bestaande uit mini loempia's en nasi goreng met saté. De middag eindigen we lekker relaxed bij het zwembad. In de avond gaan we eten bij dirty duck diner, we moeten op Japanse wijze aan tafel zitten, dwz ongemakkelijk op de grond. Anke besteld veilig saté Kim en ik gaan de uitdaging aan en betellen nasi campur bali, een gerecht bestaande uit diverse kleine typisch Balinese gerechtjes. We vinden het toch niet zo'n succes oa. gefrituurd ei is wat ons betreft niet echt lekker te noemen. Vandaag was een heerlijke dag. We zijn lekker bijgekomen van de lange vlucht, tevens hebben we een beetje kunnen acclimatiseren. Dit was ook wel nodig want het is hier 30 graden met een luchtvochtigheid van 90 %.

• 03 Juni 2014 - 11:35

Henk Van Griensven:

Kim, van harte bedankt voor het verslag.
    Het gaat jullie dus wel goed. Alleen vervelend dat Anke niet per mobiel bereikbaar is.
    Geef maar aan Anke door dat het met mij telkens en beetje beter gaat. Autorijden, verder dan naar de fysio, durf ik nog niet. Vandaag en vrijdag moet ik naar de fysio. Mogelijk is het aan het einde van de week zover dat ik wat verder kan rijden om b.v. naar de krengen van Anke te gaan kijken en deze te verzorgen. Het gras zal ik dan ook maar maaien en de rest.....
    Groetjes, veel plezier en geniet er maar van