Munduk - Reisverslag uit Banjar Kalibubuk, Indonesië van Kim Jansen - WaarBenJij.nu Munduk - Reisverslag uit Banjar Kalibubuk, Indonesië van Kim Jansen - WaarBenJij.nu

Munduk

Blijf op de hoogte en volg Kim

07 Juni 2014 | Indonesië, Banjar Kalibubuk

Vanuit Ubud zijn we in 2 uur gereden naar het bergdorpje Munduk. We verblijven hier in de puri lumbung cottages. De cottage heeft 2 verdiepingen beneden de buitendouche (heeft wel wat) en het toilet en boven slapen we met zijn drieën op een rij, we hebben ook een klein balkonnetje. Het is allemaal prima. In de middag gaan we op pad met een lokale gids voor een trekking van zo'n 4 uur. De wandeling gaat stijl omhoog en stijl omlaag, het is niet zo easy als in de omschrijving staat ook is het uitzicht niet zo bijzonder onderweg. Na 1 uur besluiten we te stoppen we gaan met de auto terug en drinken nog een kop Balinese koffie ( koffiedrap onderin met warm water erbij) bij de gids thuis. We praten wat over de Balinese gebruiken zoals het aansteken van al die offerdoosjes dagelijks. Als de koffie op is worden we terug gebracht naar ons hotel. Eenmaal bij het hotel lezen we wat en hangen we een beetje rond. Er is eigenlijk niets te doen behalve belachelijk dure workshops bv.brijen 12 dollar. We gaan van verveling maar op tijd naar bed. De volgende ochtend gaan we op pad met dezelfde gids naar een drijvende tempel aan een groot meer. Dit levert mooie plaatjes op. De gids laat ons zelf nog even rondkijken en we spreken af om elkaar te treffen op het parkeerterrein. Eenmaal uitgekeken gaan we terug maar de gids zien we nergens, pas na een kwartier gewacht te hebben komt hij tevoorschijn. De volgende stop is een lokale markt. Deze stelt helaas niet zoveel voor. We proeven wel allerlei exotische vruchten zoals snakefruit, tamarinde, mangostan en maracuja. Kim en ik vinden het erg lekker en kopen wat van dit fruit om wat vitamines binnen te krijgen. We kunnen inmiddels redelijk afdingen het resultaat is een zwart tasje ( goede prijs, goede onderhandelaar). Eerder deze week hadden we nog een wit tasje ( te veel betaald) op de Ubud market. Anke heeft nog een "echt" Gucci horloge gekocht. Na de markt gaan we weer terug en hangen we nog wat rond bij het hotel. We zijn blij dat we morgen vertrekken naar het kustplaatsje Lovina.

• 07 Juni 2014 - 15:11

Henk Van Griensven:

Marianne en ik hebben genoten van de toch wel lange verhalen. Deze zijn goed geschreven, lezen erg prettig en zijn erg informatief!!!! Alle lof. Jullie nemen er wel de tijd voor. Dat wordt zeer gewaardeerd.
    Het doet ons deugd dat Jullie het goed maken. Marianne heeft het gevoel dat ze met jullie mee reist.
    Hier is er niet veel bijzonders te melden. Ik vermaak me geweldig met het Wereld Kampioenschap Hockeyen in Den Haag.
    Zowel de dames als de heren hebben 3 van de 5 poulewedstrijden gewonnen. De heren hebben gisteren zelfs de Duitsers verslagen met 1 - 0. Genieten dus.
    Groetjes uit Mierlo.

• 08 Juni 2014 - 17:17

Willie Jansen:

Fijn dat we via de reisverslagen optimaal up to date worden gehouden, en zo te lezen genieten jullie er optimaal van (op enkele inspannen na). We hopen dat de volgende stop in Lovina jullie meer vertier en ontspanning zal brengen.

Groetjes, Pa en Ma uit het zonnige Stokkum.