Marino Ballena en de Rio Tico Safari lodge - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Jansen - WaarBenJij.nu Marino Ballena en de Rio Tico Safari lodge - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Jansen - WaarBenJij.nu

Marino Ballena en de Rio Tico Safari lodge

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 Maart 2012 | Costa Rica, San José

Vandaag verblijven we in de Rio Tico safari lodge. De eigenaar is een Nederlander. Hier verblijven we 2 nachten in een erg luxe tent. Deze tent staat op een houten verhoging heeft echte bedden en een eigen douche. De tenten staan verspreid over de tuin wederom een top locatie. Wat ook erg leuk is, is dat op loopafstand watervallen zijn waar je heerlijk kan zwemmen en goed kunt afkoelen want het is hier erg warm. Tevens kun je vanuit de achtertuin een riviertje bereiken waar je ook
heerlijk kunt zwemmen. Het is gewoon een natuurlijk zwemparadijs met het snelstromende water.

In de ochtend volgt een heerlijk ontbijt met onder andere vers fruit en echte Hollandse pannenkoeken. Na het ontbijt gaan we met een deel van de groep een walvistour doen vanuit Marino Ballena. 4 anderen hebben besloten om te gaan kayakken. We stappen met zijn tienen in een privé boot voor een walvistour van zo'n 4,5 uur tevens is er aan het eind nog gelegenheid om te gaan snorkelen.
De kans op walvissen ( bultruggen) is 50/50. Een gokje dus, maar een dagje op het water is voor de verandering ook wel eens lekker. Onze gids verteld ons dat ze de afgelopen 3 dagen geen walvissen gezien zijn maar we geven de moed niet op we hebben al veel mooie plaatjes kunnen schieten vanaf de boot van de kust en de rotsen. Als we de moed bijna opgeven zien we op eens 2 bultruggen een moeder van zo'n 18 meter en een baby van maar liefst 7 meter. We zijn de eerste boot die ze gezien hebben dus we hebben de walvissen even voor ons zelf. Onze schipper neemt contact op
met de andere boten, maar het duurt nog minstens 15 minuten voor de andere boten arriveren. Erg indruk wekkend om deze beesten van zo dichtbij te kunnen zien. Na een uur van genieten varen we verder om te gaan snorkelen. Het was vandaag een erg mooie dag. Na terugkomst hebben we nog even verkoeling gezocht bij de waterval. Morgen is weer een reisdag we vertrekken dan naar Corcovado voor 3 nachten.

• 07 Maart 2012 - 06:41

Marcel:

Hoi Kim,

Leuk om al die verhalen te lezen van je trip in Costa Rica. Volgens mij heb je het erg naar je zin en heb je leuke foto's kunnen maken. Ben dan ook erg benieuwd.

Geniet er nog maar effe van,

Marcel

• 07 Maart 2012 - 17:12

Monique:

Leuk dat jullie die walvissen hebben gezien. Ik had gehoopt ze bij Corcovado te zien. Maar toen was het een dag zulk slecht weer, dat die beesten (evenals dolfijnen) zich niet lieten zien. Je hebt vast veel plezier van je nieuwe fototoestel. Geniet nog even van de laatste paar dagen!
    groetjes Monique