Poor man's paradise, Corcovado - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Jansen - WaarBenJij.nu Poor man's paradise, Corcovado - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Jansen - WaarBenJij.nu

Poor man's paradise, Corcovado

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

07 Maart 2012 | Costa Rica, San José

Voor de reisdag van vandaag moesten we een klein bagage tas maken. We zullen 3 nachten verblijven in Corcovado deze plek is het gemakkelijkst per boot bereikbaar. De boot waar we mee gaan varen daar passen we precies met z'n veertienen in. De boottocht duur ongeveer anderhalf uur. Onze lodge genaamd poor man's paradise is erg basic maar wel prima bedden en schoon en er is boven onze verwachting wel stroom. Hier nuttigen we ook drie maal daags een maaltijd. Het is hier eten wat de pot schaft. In de middag hebben we nog wat tijd om lekker bij te komen op het strand. Morgen om 6 uur in de ochtend gaan we naar het parkwachter station la sirena in Corcovado. Vanaf onze lodge is het nog ruim 1 uur varen naar la sirena onderweg zien we wederom walvissen, maar ook nog eens dolfijnen. Dit is al een goed begin van onze dag. De wandeling in het park
zal zo'n 4,5 uur duren. In het begin van het park zien we direct al de pipi langkous aapjes ( het doodshoofdaapje) we hebben nu alle 4 de aapsoorten die in Costa Rica voorkomen gezien. Ook zien we hier het capucijn aapje de luiaard zowel twee als drie teenig, een bepaald soort fazant diverse roofvogels, neusbeertjes tevens zien we ook nog een
klein hertje en als kers op de taart komt er ook nog eens een tapir ( miereneter) uit de bosjes te voorschijn.
Als we uit het bosrijke gedeelte komen van de wandeling komen we uit bij een rivier die ongeveer 100 meter verderop uitmond in zee. Op de rivier bedding liggen wat krokodillen tevens zien we nog een Krokodil zwemmen in de zee, het is net een stuk hout wat voorbij komt drijven. Wat we ook nog zien zijn
Bull Sharks die vanuit zee wachten op de juiste golf om terecht te komen in de rivier monding. Je kunt erg mooi het haaievinnetje in de golf zien. Na afloop van de wandeling krijgen we een heerlijke lunch op het strand. Het was veruit de productiefste wandeling van deze reis Corcovado is zeker een aanrader, ze hebben hier zo'n beetje alles wat Costa Rica aan dieren te bieden heeft. Halverwege de middag zijn we weer terug in onze lodge, nu kunnen we nog even lekker afkoelen in zee.

De volgende dag gaat de groep in de ochtend een wandeling maken over het strand richting de watervallen en de middag hebben we vrij te besteden. Ikzelf ga niet mee met de wandeling want immodium is vandaag mijn beste vriend. Ik hang een beetje in de hangmat voor ons huisje en slaap een beetje bij. Ik ben rond 17 h nog wel richting het strand gelopen om nog van de mooie zonsondergang te genieten. Dat is wel jammer van Costa Rica het is rond 18 h echt helemaal donker ik
heb van Carlos onze reisleider begrepen dat dat het hele jaar door het geval is. Het is hier het hele jaar door dus 12 uur licht en 12 uur donker.
Een zaklantaarn is hier in dit resort echt onmisbaar want na het avondeten moet je echt door de bossen lopen en over smalle bruggetjes heen om bij je huisje te komen. En als je wat hoort ritselen in de struiken is het wel fijn om te kunnen zien wat het is.

Morgen is weer een reisdag we vertrekken dan in de richting van Manuel Antonio.