Kailua Kona the big island hawaii - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Kim Jansen - WaarBenJij.nu Kailua Kona the big island hawaii - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Kim Jansen - WaarBenJij.nu

Kailua Kona the big island hawaii

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 Juni 2013 | Verenigde Staten, Kailua-Kona

Op vrijdagavond 21 juni zijn we vanuit O'ahu naar the big island Hawaii gevlogen. Deze vlucht duurde slechts 45 minuten. De luchthaven was erg klein en voor je het wist stond je buiten. Na aankomst op de luchthaven hebben we bij alamo onze huurauto ( chevrolet impala ltz) opgehaald en wonderwel paste de bagage in de auto. Nu opweg naar ons hotel. Ons hotel ligt in Kailua Kona een knus toeristen plaatsje met veel winkeltjes. We hebben een zeer ruime kamer met balkon. Na een korte wandeling in het donker langs de zee blijkt er niet echt een groot strand te zijn zoals in Waikiki. Maar hele kleine strandjes meer voor kinderen. Dit dorpje is tevens de plek waar jaarlijks de ironman triatlon gehouden wordt.
Gelukkig hebben we een huurauto en op zaterdag besluiten we dan ook om in noordelijke richting langs de kust te rijden en inderdaad hier zijn schitterende baaien en stranden waar nauwelijks toeristen zijn. Echt heel anders dan in Honolulu. Ook hebben we heerlijk gelunched bij de lava lava beach club die op een mooi plek in een baai lag. Zaterdag was een geslaagde dag in de avond hebben we nog een helikopter vlucht over de vulkaan geboekt voor de zondag.