helikopter vlucht fire & falls - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Kim Jansen - WaarBenJij.nu helikopter vlucht fire & falls - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Kim Jansen - WaarBenJij.nu

helikopter vlucht fire & falls

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 Juni 2013 | Verenigde Staten, Kailua-Kona

Zondag 22 juni, vandaag is de dag dat ik voor de 2e keer in mijn leven een helikopter vlucht ga maken. Om 8.30 h vertrekken we richting Hilo de rit daarheen duurt namelijk zo'n 2,5 uur. De route ernaartoe is schitterend we rijden ondermeer over de Sadlle road een weg die erg divers is qua landschap van complete droogte tot tropische begroeiing die in het begint erg smal is en behoorlijk omhoog loopt. Maar na een rit van 2,5 uur zijn we op de luchthaven om in te checken voor de helikoptervlucht zonder deuren. Tijdens de vlucht zien we lava in zee stromen en vliegen we over de krater van de vulkaan ook hier is weer lava te zien. Op de weg terug vliegen we over een aantal watervallen. De rit duurde 45 minuten het was best eng maar zeker de moeite waard. In de middag zijn we nog diverse malen gestopt voor mooie uitzichten en hebben we de Akaka falls bezocht ook dit leverde mooie plaatjes op.