Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Kim Jansen - WaarBenJij.nu Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Kim Jansen - WaarBenJij.nu

Monteverde

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 Februari 2012 | Costa Rica, Monteverde

Na een lange busrit zijn we eindelijk in monteverde. Hier zullen we drie nachten verblijven. We hebben 1 groot huis met 3 slaapkamers. We slapen dus met 6 meiden in een huis. Gelukkig zijn er ook 3 badkamers. We hebben een gezamelijke woonkamer dit is erg gezellig. 's avonds gingen we gezellig eten bij een restaurant in het dorp. De volgende ochtend vertrekken we om 7.40 uur in de richting van het selvatura park. Hier hebben we een wandeling gemaakt over hangbruggen die kriskras door de boomkruinen van het nevelwoud lopen. Na de wandeling gingen we met een deel van de groep de camopy tour doen. Dit hield in dat je door de boomtoppen vliegt middels een staalkabel. Je gaat dan van platform naar platform. De langste kabel was maar liefst 1 km lang. En als voorlaatste onderdeel had je de optionele tarzan swing. Dit houdt in dat je van een toren van zo'n 10 meter hoog springt en je slingert dan heen en weer aan een kabel. Ik heb beide gedaan en het was echt superleuk. Een echte aanrader dus. Na dit alles hebben we heerlijk gegeten. En daarna hebben we nog een bezoek gebracht aan de vlinder en kolibrietuin.

Voor de volgende dag stond een optionele wandeling in het nevelwoud van monteverde op het programma. Met een deel van de groep gaan we hier een eerste poging wagen om de quetzal te vinden. Om 8 uur vertrekken we met de bus richting het park. Bij aankomst op het parkeerterrein is het geluk met ons want er zit een quetzal in de boom. Helaas was dit mannetje al wel zijn lange staart kwijt. Nadat iedereen de vogel op de foto heeft vastgelegd gaan we aan de wandeling beginnen. Onze reisleider deed voortdurend het geluid van de quetzal na maar het mocht niet baten. Wat ook niet meehielp was de regen waar we tijdends de gehele wandeling last van hadden. Na nog een kort bezoekje aan de kolibries gaan we weer richting onze lodge. 's middags gingen we met een klein groepje in het dorpje santa elena eten hier gingen we te voet naar toe. Echter was het weer nog steeds regenachtig met erg veel wind het is net herfst in Nederland ook qua temperatuur omdat je hier vrij hoog in de bergen zit.

Morgen is wederom een reisdag we gaan dan naar San gerardo de dota (NP Los Quetzales)