Rincon de la vieja - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Jansen - WaarBenJij.nu Rincon de la vieja - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Jansen - WaarBenJij.nu

Rincon de la vieja

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

27 Februari 2012 | Costa Rica, San José

Vanuit la Fortuna vertrekken we met de bus richting Rincon de la vieja. We hebben als groep besloten dat we niet in la fortuna naar de watervallen gaan omdat we anders een erg lange reisdag hebben. Doordat we niet naar de watervallen gaan kunnen we vandaag al het park Rincon de la vieja bezoeken en de volledige wandeling lopen. Het gebied waar we nu naar toe gaan licht in de provincie Gaunacaste dit deel van Costa Rica is veel droger dan wat we tot nu toe gezien hebben. Je waant je eerder op de savannes ergens in Afrika dan in Costa Rica. Het gebied is vulkanisch. In het park hebben we borrelende modderpoeltjes, en kokend water gezien En stinkende dampen die uit gaten in de grond omhoog kringelden. Het was een leuke klautertocht in het park en we liepen stevig door. Helaas hebben we ditmaal geen dieren gezien. Vanuit het park hebben we nog een lange weg te gaan naar Finca la Anita waar we 1 nacht zullen blijven. De tocht die volgt gaat over smalle hobbelige zandwegen en we gaan steeds hoger de bergen in. Net als de avondschemering invalt komen we aan op de Finca. We worden hartelijk ontvangen door de eigenaren van deze boerderij. Wederom schitterende locatie en mooie huisjes. We hebben even een uurtje om bij te komen van de lange busrit. En dan gaan we naar het hoofdgebouw. Hier krijgen we een heerlijk zelfgemaakte sangria aangeboden. En krijgen we een korte uitleg over de boerderij. Tevens leren we hoe we een Saviche moeten maken. Dit is een salade met palmhart als hoofdbestanddeel. Het palmhart wordt hier ondermeer zelf verbouwt. De salade was heerlijk evenals het eten. Na nog wat nagepraat te hebben gaan we op tijd naar bed want morgen volgt er wederom een lange reisdag. Voordat we met de bus richting Monteverde vertrekken krijgen we eerst een rondleiding over de Finca. Tijdens deze rondleiding kregen we heerlijke warme chocolademelk met een scheut rum, echter was het pas 9 uur in ochtend, maar ach ja het is toch vakantie. De cacao van deze chocolademelk werd ook op deze Finca zelf verbouwd. Het was een leuke en informatieve rondleiding. Na afloop was het koffers pakken en toen vertrekken we voor een lange busrit richting Monteverde.