La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Kim Jansen - WaarBenJij.nu La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Kim Jansen - WaarBenJij.nu

La Fortuna

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

25 Februari 2012 | Costa Rica, Fortuna

Vanuit Tortugeuro vertrekken we in de richting van de Arenal vulkaan. Het wordt een lange reisdag. Het eerste stuk leggen we weer af over de kanalen van Tortugeuro onderweg komen we weer diverse kaaimannen tegen. En veel mooie vogels. De boottocht terug naar Pavona duurt zo'n 3 uur. Het water is erg ondiep en we varen tegen de stroom in dus het kost de nodige moeite om vooruit te komen. Maar we hebben wel de kans om weer veel mooie foto's te maken. Hierna volgt nog een busrit van ongeveer 5. Als we bijna in La Fortuna zijn dan zien we in de verte al de Arenal vulkaan liggen. We hebben geluk want de vulkaan is voor 90 procent zichtbaar alleen het topje
ligt verscholen in de wolken. Er volgt natuurlijk een fotostop waar iedereen gretig gebruik van maakt. Even later zijn we in de catarata eco lodge. Dit is wederom een erg mooie plek met uitzicht op de vulkaan.

De volgende dag vertrekken we met hele groep richting cano negro. Dit gebied ligt op 3 km afstand van Nicaragua. Cano Negro is wederom een waterrijk gebied echter is de begroeiing van de waterkant minder dicht dan bij Tortugeuro. Hierdoor heb je betere mogelijkheden om vogels waar te nemen. De busrit van Fortuna naar Cano negro duurt nog zo'n 2 uur we maken onderweg nog een stop. Op deze plek zitten erg veel boomkippen.
Dus wij toeristen op zoek naar mooi gekleurde kippen in de boom. Deze konden wij echter niet vinden maar er zaten wel erg veel Leguanen. Deze Leguanen bleken dus de boomkippen te zijn. Wat een prachtige oerbeesten zijn het toch. Ik heb erg veel mooie foto's kunnen maken.

Eenmaal in Cano negro gaan we op onze privé boot. Aan het begin van de tocht zien we al roze lepelaars. Ook de brulapen en de kaaimannen zijn weer van de partij. We zien verder nog vele ijsvogels. En een schitterende vogel met knalroze poten en een lichtgrijze kop het is net een pop. Tevens zien we nog een ... Trogon deze vogel is familie van de quetzal erg mooi. En nog te veel om verder op te noemen. Onderweg stoppen we nog voor een lunch deze nuttigen we aan de waterkant. Het eten is meegenomen we hebben heerlijke rijst met kip verse ananas, gefrituurde casave en nacho chips. Het is een gezellige picknick geworden.

Eind van de middag zijn we weer terug bij onze lodge. Een aantal mensen van onze groep gaan nog naar de warmwaterbronnen ikzelf heb ervoor gekozen voor een lekker avondje bij de lodge.

Morgen is weer een reisdag. We gaan dan op weg naar Rincon de la vieja.

• 25 Februari 2012 - 10:20

Monique:

Hoi Kim,
    De Arenal vulkaan heb ik ook van alle kanten gezien, vanuit de lodge, vanaf het meer, tijdens een wandeling etc.
    In Rincon de la Vieja heb je ook warm water baden. Ben je nog langs de bananenplantages gereden? Leguanen zijn toch wel de dieren die ik in Costa Rica het meest heb gezien. Ze zijn ook erg makkelijk te fotograferen. Geniet van je reis. groetjes Monique

• 26 Februari 2012 - 09:46

Willie En Hermien:

Hoi Kim,
    Zo te lezen is de natuur daar prachtig en natuurlijk heb je al veel foto's van dat alles gemaakt waar we ons al erg op verheugen om deze t.z.t. te bekijken.
    Nog veel reis plezier.

Groetjes, Willie en Hermien.