New York & Hawaii islandhopping - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Kim Jansen - WaarBenJij.nu New York & Hawaii islandhopping - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Kim Jansen - WaarBenJij.nu

New York & Hawaii islandhopping

Blijf op de hoogte en volg Kim

16 Juni 2013 | Verenigde Staten, Waikīkī

Onze eerste bestemming New York city hebben we inmiddels al weer achter ons gelaten. Dit was een erg leuke maar zeer vermoeiende ervaring. Na ons vertrek van Schiphol kwamen we na 7,5 h vliegen aan op Newark airport. Gelukkig stond daar een schitterende witte limo met champagnebar op ons te wachten die ons naar het hotel bracht. Dit was een zeer aangename rit. Ons hotel stond aan de rand van central park (Central park west) op 106 th street. Na aankomst hebben we ons opgefrist en zijn we met de metro die op 103 th street lag naar Penn station gegaan (34th street). Tevens hebben we een weekkaart voor de metro gekocht ( 31 dollar slechts) omdat dit toch wel handig is. Bij Penn station hebben we een broodje gegeten bij roast and toast en even gebruik gemaakt van de gratis wifi. Vervolgens zijn we naar Times square gelopen om een eerste indruk te krijgen van de stad. Helaas regenende het erg hard waardoor we na een middag lopen er als een verzopen kat bijliepen. Maar goed na het eten op tijd naar bed en morgen vroeg weer op.

Dinsdag 11 juni, dit was wel de drukste dag van ons verblijf in New York vandaag hebben we een bezoek gebracht aan het 9/11 memorial dit was erg indrukwekkend. De twee watermonumenten hebben de omtrek van de Twin towers en staan op exact dezelfde plek. Omdat het weer tegen alle verwachtingen in toch erg zonnig was zijn we naar battery park gelopen en zijn we via de promenade richting pier 17 gelopen. Bij pier 17 zit een winkelcentrum en een foodcourt, teven heb je hier een schitterend uitzicht op de brooklyn bridge en de skyline. Omdat we gebruik maken van de Explorer pass hebben we besloten om een circle line cruise te doen langs het vrijheidsbeeld ( het eiland is helaas gesloten tot 4juli). Dit is echt een aanrader als het mooi weer is. Hierna zijn we naar grandcentral station gegaan, hebben we een bezoek gebracht aan Rockefeller center en het Empire State building ( in het donker).

Woensdag 12 juni, vandaag staat de movie tour op het programma we zijn langs allerlei bekende plekken gekomen zoals het huis van friends dit gaf ons tevens de gelegenheid om wat van New York te zien zonder te hoeven lopen. Want na de dinsdag hadden we geen voeten meer over. ' s middags toen we terug waren hebben we heerlijk van de zon genoten in Bryant park. Dit is een erg leuke plek om in midtown te kunnen relaxen. Om 6 uur 's avonds gingen we met de metro richting citifield, want om 7 h begon de honkbal wedstrijd van de New York Mets vs St. Louis Cardinals. Dit was echt superleuk we hebben 4 homeruns gezien en gelukkig hebben de Mets de wedstrijd met 5-2 gewonnen. Een echte aanrader als je ooit een bezoek gaat brengen aan deze stad.

Donderdag 13 juni, de weersverwachting was niet al te best dus we zijn in de ochtend naar het museum de intrepid geweest dit is een gigantisch vliegdek schip dat dienst doet als museum ( Sea, Air, Space), ook hebben we een bezoek gebracht aan de binnenkant van een onderzeeër, ik heb nu respect voor de mensen die in zo'n claustrofobisch geval kunnen werken en wonen. ' s middags hebben we een wandeling gemaakt door chinatown en hebben we gelunched in little italy. Na de lunch ben ik met Marcel richting de Brooklyn bridge gelopen en hebben we een wandeling van een klein halfuur over de brug gemaakt. Dit leverde erg veel mooie foto's op van de skyline. In de avond zijn we gaan eten bij Ellen's stardust diner, bekend van oa de film New Years Eve. Hier zongen de obers allerlei bekende nummers erg leuke entertainment en lekker eten. Na het eten zijn we naar de Broadway comedy club geweest hier kwamen zo'n 7 artiesten hun kunsten vertonen om ons aan het lachen te maken. De een lukte dit beter dan de ander maar het was zeker de moeite waard.

Vrijdag 14 juni, vandaag is onze laatste dag in New York. Vandaag gaan we fietsen door central park. We hebben fietsen gehuurd Bij Bike and Roll. We gaan vandaag op eigen gelegenheid met een fietsroute door Central Park fietsen. Dit was echt super we hadden mooi weer, en weinig wind. En we hebben in zo'n 2,5 uur het hele park door gefietst met af en toe een fotostop. Het is echt een schitterende plek, en het is ook best heuvelachtig waardoor het toch best een pittig tochtje was maar erg leuk. In de middag hebben we een bustoer gedaan door Harlem en andere mooie stukjes in
Uptown New York.

• 17 Juni 2013 - 11:05

Silke:

klinkt allemaal weer bekent in de oren. Nog veel plezier...
    Groetjes silke