Waikiki beach - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Kim Jansen - WaarBenJij.nu Waikiki beach - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Kim Jansen - WaarBenJij.nu

Waikiki beach

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 Juni 2013 | Verenigde Staten, Waikīkī

Op zaterdagnacht om 2.39 h worden we opgehaald voor de transfer naar de luchthaven vanwaar we om 6.39 h richting LAX vliegen. Na een vlucht van 5,5 uur komen we daar ruim optijd aan voor onze overstap naar Honolulu. Alles lijkt volgens plan te verlopen, echter al snel blijkt dat er een probleem is met een van de toiletten in het vliegtuig. Na 1,5 te hebben gewacht in het vliegtuig moeten we er weer uit omdat ze niet 6 uur willen vliegen met 1 toilet waar dan zo'n 200 mensen gebruik van moeten maken. Lang wachten en een hoop onduidelijkheid maar na 4 uur kunnen we weer boarden. Maar helaas er moet een andere crew komen en vervolgens moet er nog wat bagage aan boord. Na nog eens 1,5 uur in het vliegtuig te hebben gewacht kunnen we dan toch echt eindelijk vertrekken. Na een lange vermoeiende reisdag (24h) komen we dan eindelijk aan in Honolulu. We zijn zo moe dat we bij aankomst in ons hotel 20.00 h lokale tijd ons bed in duiken.

Zondag 16 juni. Dit is onze eerste dag ons hotel is erg sfeervol we hebben tevens gratis ontbijt. Ons hotel ligt op 5 minuten lopen van het strand. In Honolulu is veel hoogbouw en er zijn enorm veel leuke winkels zien we al op onze eerste wandeling door de staten van Honolulu. Onze eerste blik op de zee en onze reactie is wauw! Echt mooi helder blauw water, we gaan hier lekker liggen op onze handdoek van het hotel een strandbedje met parasol is 40 dollar voor de hele dag maar dat vinden we te duur. Dus dan maar zo. Het water is heerlijk, maar na 2,5 uur houden we het voor gezien want een aantal van ons zijn al verbrand ( ik niet) dat gaat heel snel hier. Ze verkopen hier niet voor niets zonnebrandcreme met factor 110. Na een heerlijke lunch op het strand hebben we nog wat gewinkeld gegeten bij de Yard club en nog wat langs wat winkels gelopen nu is het tijd voor bed, morgen staat onze eerste eilandtour op het programma.