van san Jose naar cahuita en verder naar torteguer - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Jansen - WaarBenJij.nu van san Jose naar cahuita en verder naar torteguer - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Jansen - WaarBenJij.nu

van san Jose naar cahuita en verder naar torteguer

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 Februari 2012 | Costa Rica, San José

Op dag 3 vertrokken we in de richting van de Caribische kust. Om precies te zijn naar het dorpje puerto viejo waar we een lodge hebben aan het surfstrand playa de cocles. Na een busrit van zo'n 5 uur kwamen we aan op onze bestemming. Nu hadden we nog even tijd om wat te relaxen op het strand en om de hoge golven in de zee te trotseren. Om 19 h volgde het diner in het restaurant van onze lodge gezellig met z'n allen Italiaans eten in Costa Rica. Na het diner bleef ik met nog een aantal mensen van de groep hangen in het restaurant om nog een drankje te nemen. We zaten Gezellig buiten te kletsen toen iemand van ons buiten het restaurant een luiaard spotten. Gauw erop af en de camera in de aanslag om de luiaard die op ooghoogte in een boom zat op de foto te zetten. Uiteindelijk kroop de luiaard richting restaurant en schijnbaar vond hij het zo gezellig dat hij aan een dwarsbalk in het restaurant ging hangen. Dit leverde natuurlijk mooie plaatjes op. Moe maar voldaan gingen we naar bed morgen moesten we weer vroeg op.

Om 6 h ging de wekker want om 7 h was het ontbijt en om 8 uur gingen we hiken in Cahuita national park. Eerst volgde er een korte busrit. En vanuit het dorpje Cahuita gingen we het park in. Het pad dat we moesten volgen liep vlak langs het strand op met daarachter dichte begroeiing. In het begin van het pad zagen we al wat mooie fel groen gekleurde hagedissen met een mooie kam op z'n kop. Na enkele meters verder gelopen te hebben zagen we een aantal andere dieren zoal een luiaard zowel 2 als 3 tenig, capucijn aapjes, spider monkeys,
en 2 verschillende soorten slangen. Onderweg hebben we wel een flinke regenbui gehad dus poncho's aan en lopen maar. Maar foto's maken was er niet meer bij. Al met al was het een goede eerste ervaring met de natuur in Costa Rica. In de avond gingen we met de groep eten in het Caribische dorpje puerto viejo. Na een heerlijke maaltijd gingen we vroeg ons bed in want morgen is een reisdag naar Torteguero.

• 23 Februari 2012 - 08:11

Kim D:

Hey Kim,

Leuk om je avonturen in Costa Rica te volgen! Zo te lezen maak je een schitterende reis! Geniet ervan.

Groetjes Kim D.

• 23 Februari 2012 - 12:17

Silke:

Hoi zus,

Zo te horen heb je het goed naar je zin en kun je je fototoestel goed uittesten. Leuk om je zo te volgen.
    Hier bij ons is het weer niet veel beter, regenachtig. Nog veel plezier, we blijven je volgen.

Groetjes Silke